woensdag 4 april 2012

10 minuutjes (ligt eraan hoe snel je eet) lang gelukkig

Ik ben gek op chocolade. Alles met chocolade. Liefst badder ik in chocola. Nu is mijn zus netjes volgens de trends into cupcakes en maakte ze laatst deze chocoladecupcakes voor mij, de Dame Blanche versie. Hmmm... en plak maar op de dijen!

Ingrediënten voor 6 cupcakes:    
- 60 g roomboter                                
- 60 g kristalsuiker                              
- 60 g zelfrijzend bakmeel                    
- 1 eetlepel melk                                      
- 1 ei                                                
- 50 g pure chocolade, gebrokkeld
- 2 eetlepels cacaopoeder

En de witte chocolade frosting!
- 125 g boter
- 125 g poedersuiker

- 100 g gesmolten witte chocolade
 - 2 eetlepels melk

Maak eerst het basisrecept voor cupcakes en spatel als laatst de cacaopoeder door het beslag. Wanneer je de papieren bakvormpjes hebt gevuld duw je als laatst een stukje pure chocolade in het beslag. Bak ze en laat ze even afkoelen.

Mix de boter en de poedersuiker en laat ondertussen de witte chocolade smelten (kan in de magnetron of in een bakje boven kokend water). Spatel de afgekoelde chocolade door het mengsel en daarna de melk tot het een luchtig geheel wordt.

Spuit hierna de frosting op de afgekoelde cupcakes. Als finishing touch kun je nog wat strepen gesmolten pure chocolade door de frosting trekken en versieren met leuke besjes. Ik krijg er nu al weer honger van!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten