woensdag 28 maart 2012

Geile Disney animators

Wist je dat Disney veel gebruik maakt van verborgen boodschappen in zijn tekenfilms? Vaak zijn het grappen van de makers, maar soms hebben ze ook een andere betekenis. Feit is dat deze 'grappen' toch niet voor kinderoogjes zijn bedoelt!

Subliminals zijn subtiele verborgen boodschappen, zo verstopt dat ze je vaak niet eens bewust opvallen, maar wel in je onderbewuste blijven hangen. Meestal zijn dit hele korte beeldcn die maar een fractie van een seconde duren. Deze subliminals worden vaak gebruikt voor reclame of verkoop, maar soms ook voor beïnvloeding van meningen en standpunten, triggers voor alters of geheime boodschappen.

De subliminals in de Disneyfilms zijn vaak van seksuele aard. Bovendien zitten er (buiten het nadrukkelijke moraal) ook vreemde achterliggende gedachten in de films, zoals het niet kunnen vertrouwen van de familie of dat vrouwen alleen iets met schoonheid kunnen bereiken. In combinatie met seksuele subliminals is dat toch best luguber voor een kinderfilm..













Als je goed kijkt zie je achter de reddertjes een naakte vrouw in het raam staan. Dit lijkt meer dan een grapje, de vrouw heeft namelijk een gehoornd masker op wat blijk geeft van een of andere duistere symboliek, of een satanisch ritueel. Vreemd!






















Dit schijnt een foutje te zijn geweest in het animatieproces. Ja vast.




















De 'zenuwachtige' ceremoniemeester die het huwelijk doet van de Kleine Zeemeermin heeft hier een stijve. Ariël was vast erg hot in die film. Volgens Disney is dit trouwens gewoon de knie van de man. Dan heb ik nog nooit zo'n slecht getekende knie gezien!























Nou hier moet je toch wel echt goed zoeken! Toch schijnt deze seksueel getinte subliminal bewust gecreëerd te zijn.

Eigenlijk vind ik het wel komisch. De films zijn zo ontzettend zoetsappig dat je dit totaal niet verwacht. Verder is het mij als kind toch nooit opgevallen, dus de volgende keer als ik nog eens een Disney Classic opzet ga ik toch maar eens heel goed opletten!

Follow my blog with Bloglovin

1 opmerking:

  1. Verder is het mij als kind toch nooit opgevallen...

    Dat is toch juist de bedoeling ervan? Zou het je gedachtes gevormd hebben is meer de vraag denk ik..

    BeantwoordenVerwijderen