donderdag 23 februari 2012

Renee in Carnavalland

Het is al een week geleden dat ik wat heb gepost. Ik ben er gewoon een week uit geweest, realiseer ik me nu ik achter de computer zit. Dit komt door dat vervloekte carnaval, waarvan ik natuurlijk, omdat ik mezelf als echte Brabander zie, geen enkele dag mag missen. Het begint om vrijdag en eindigt op dinsdag. Je begint echt niet iedere dag al 's ochtends vroeg, maar de uren die je dan nog aan jezelf kunt spenderen en niet achter de bar of de polonaise hossend in de kroeg, breng je dan door op de bank of in bed. Want ja, carnaval in het Zuiden is slopend. En dan woon ik nog niet eens in Limburg!
Tijdens mijn hersenvernietigende 5 dagen, is me wel wat opgevallen. Carnaval is wel degelijk onderhevig aan trends. Dit jaar was de trend: hoe korter de rokjes hoe beter en hoe machomannelijker hoe meer vrouwen je kon versieren. Niks geen mannen als vrouw verkleed, mannen als vrouwenverslinder was het helemaal dit jaar. Het liefst zelf zo dronken mogelijk zodat hij er niks van merkt wanneer zijn vangst een ontzettend kraterhoofd heeft. Volgens José Cabrera y Charro van FeestwinkelXL vallen 46% van de kostuums in de categorie sexy. "Carnaval lijkt een excuus te worden om een keer per jaar nét iets over-the-top-sexy te gaan."
Wat mij nog meer opviel was dat er dit jaar weer ontzettend veel sprookjesfiguren rondliepen (in mijn woonplaats dan). Niks geen gele Sneeuwitjesjurk met rok tot de enkels. Het liefst zo kort dat je net geen onderbroekje ziet en wanneer het doorschijnt doe je er toch lekker een hotpants onder? Wel zo makkelijk.

Verder las ik dat het carnaval in Venetië van de 18e eeuw een maand duurde. En ik voel me zo al na 5 dagen..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten