donderdag 16 februari 2012

Coulrofo-watte?


Ja, dat is schrikken hè? Ik snap zelf nog steeds niet dat ik deze foto op mijn blog plaats, nu moet ik er namelijk steeds naar kijken. Wikipedia zegt dat Angst een fysiologische toestand is, die gekenmerkt is door lichamelijke, cognitieve, emotionele en gedragscomponenten. Juist ja. Ik zeg: angst is gewoon het idee dat je  opgevreten gaat worden door een smerige clown.
Ik moet namelijk iets bekennen. Ik ben ontzettend bang voor clowns, een angst die ze de naam Coulrofobie hebben genoemd. Het lijkt tegenwoordig zelfs een trend te zijn om bang te zijn voor clowns, wat ik niet begrijp, want ik kan me niet voorstellen dat al die mensen die dat beweren ook vanaf jongs af aan  niet durfden te slapen omdat ze bang waren ze dan nachtmerries zouden krijgen over die pretend-to-be kindervrienden. 


Dit bewijst maar weer hoeveel invloed films kunnen hebben op het brein van een kind en het ontwikkelen van trauma's. Ik wil niet zeggen dat mijn ouders slechte ouders zijn, maar als ze even hadden opgelet, terwijl ze 'Stephen King's IT' aan het kijken waren en hadden gezien dat ik meekeek, hadden ze me een leven lang vol verstoppen tijdens kinderfeestjes en pretparken en verschrikkelijke nachtmerries over Pennywise the clown bespaard. Dus aan alle (toekomstige) ouders: de leeftijdsgrens op films heeft soms ook echt nut!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten